Dear Omen presenteert ‘Dystopian Lament’ op dag van uitbrengen

Amsterdamse band andermaal in Paradiso

Dear Omen
  • Patrick Oud
  • Angelo Wilhelm

Wie de Zonneprijs finale van 2026 heeft gemist om het optreden van Dear Omen te zien, is er een tweede kans. De grote zaal is alleen ingeruild voor de bovenzaal van Paradiso, waar de kersverse winnaars van de Zonneprijs 2026 opnieuw een optreden geven, maar dit keer om EP ‘Dystopian Lament’ te presenteren. Dat doen ze overigens niet alleen.

Snackbar

Vervolg in bovenzaal

In mei van dit jaar heeft Snackbar nog hun nieuwe EP gepresenteerd in Cinetol. De tweede EP kent vier nummers die evenzo snel ook weer voorbij zijn. Op deze avond treden tekstschrijver Fleur van Heezik - die ook de leading vocals voor de rekening neemt - gitarist Stijn van de Ridder, bassist Joep Kooij en drummer Jelmer Gunnink andermaal een muzikale arena binnen. Dit keer als support van Dear Omen.

Dear Omen
© Patrick Oud

Dear Omen

Wind in de zeilen

De driekoppige Amsterdamse band Dear Omen heeft een nieuwe EP Dystopian Lament en die wil de heavy-hearted gothic rock band graag presenteren in Paradiso. Het afgelopen jaar is de band vooral in de Popronde opgevallen, dat vooral te maken met de performance op het podium. Dear Omen heeft met de winst van de Zonneprijs 2026 op zak, de wind in de zeilen. Met een vleugje vastberadenheid en romantiek brengen ze hun shows een explosieve en duistere sound.