Thrilled & Daze in Bed
De dromers van Inner Basement
8274 resultaten
De dromers van Inner Basement
Keti Koti | Ineptitude | Hester | Dom Gaan | Private Function | Willems Wondere Weiland | Grounded | Japanese Breakfast | Culturele Zondag | Startblok
Waar dromerige soundscapes hand in hand gaan met walvisgezang
Op donderdagavond 26 juni stond er weer een nieuwe editie van Club 3voor12 Utrecht op het programma in dB’s met drie uiteenlopende acts: de kleurrijke Lovely Lad, de soulvolle en felle Samira en het intrigerende The Woman. Elk van de bands bracht zijn eigen geluid en energie mee, variërend van dansbare indiepop tot vuige rock en spannende experimentele klanken.
Na succesvolle edities in Amsterdam en Den Haag zetten poppodia in Utrecht zich samen met Oxfam Novib in voor Palestina. Het resultaat is een avond vol Palestijnse én andere culturele invloeden, van eten en dans tot poëzie en muziek.
Ineptitude, bloc bloc bloc, Levi Boon, deNAVO, Between the Jars, Glider, Stinkende Oester, Happy Camper, Judith Agaath en meer
Het vakantiegeld is binnen en Schiphol is inmiddels weer ontsloten na de NAVO-top, maar waarom zou je ver reizen als je ook lokaal lekker kan verbranden en vervellen onder het genot van goede muziek? In juli en augustus is het meeste vertier buiten de concertzalen en cafés te vinden, en Leiden en omgeving hebben voor ieder wat wils.
Dat er nog genoeg leven zit in de vijver waarin Jera vist, werd de voorbije twee dagen wel bewezen. Opvallend detail: het festival denkt steeds minder in strikte genres en maakt daardoor keuzes die op papier misschien verrassend lijken, maar live vrijwel altijd goed uitpakken. Kortom: het werkt. Jera bewijst niet alleen dat het stevig met beide voeten in de scene staat, maar ook dat het durft te bewegen en vernieuwen. Als ze dit voortzetten, groeit dit festival straks nog uit tot een soort heavy Lowlands.
Op vrijdag 27 juni is er geen ruimte voor brave refreintjes of keurige hooks in Groningen. Vanavond is het betreden van de grote zaal van Vera voor 'eigen risico'. Het podium waar de internationale pop underground liefdevol wordt omarmd, is vanavond getransformeerd tot een vervaarlijke speeltuin voor de muzikale buitenstaander. Met optredens van Byinoar, Jespfur, Nicolini, en natuurlijk de curator van deze sonische chaos: Eigen Risico. We verwachten geen ‘safety first’, maar vooral duizelingwekkende wendingen, Spaans benauwde momenten en een paar stevige psychische tikken. Is het allemaal Arbo-technisch verantwoord? Dat valt nog te bezien. Dit is ons risico-assessment.
De gedoodverfde headliner maakte het meer dan waar, maar dit was ook de editie van de buitenbeentjes. Jera was nog nooit zó divers, en dat werd rijkelijk beloond. Dit is onze top 15.
Per presenteert EP 'Trianon' in gelijknamige bios
Deze avond vullen twee uiteenlopende rock bands de zaal van Simplon. Het Groningse Vixsin opent met dromerige indringende klanken die doen denken aan Cocteau Twins, gebracht met een eigenzinnige flair en etherische charme. Ondanks technische schoonheidsfoutjes is haar optreden er één vol belofte en karakter. Later op de avond zet het Nijmeegse PORTRAY de boel volledig op de kop met rauwe punkrock, moshpits en uitgesproken statements. Waar Vixsin je langzaam meevoert in een dromerige roes, sleurt PORTRAY je frontaal een storm van energie en idealen in. Twee contrasterende acts die samen een avond vormen vol muzikaal talent, expressie en intensiteit.
Net als op de openingsdag valt er op dag twee van Jera on Air weer volop te ontdekken. Metalcore voert opnieuw de boventoon, met acts als Landmvrks en While She Sleeps, maar opvallend is de toename van elektronische invloeden: van de industriële noise van Health tot de energieke drum-’n-bass van afsluiter Pendulum.
Het Hai Dozo Collective presenteert met trots hun debuutalbum 'Phase One' in de Nobel. 3Voor12 geeft een vooruitblik in een interview met twee bandleden en een terugblik met een fotoverslag van het concert.
Talks Make Do komt in de aanloop naar ‘The Move’ met ‘Jules’
Met Ana Roxana, The Stone Souls, Grandad, Misprint, Marvin Bergh en The Giant Low
DECAY/REBIRTH brengt ‘Heat’/’Alloy’ uit
De Amerikaanse glam metalband Steel Panther is na een aantal jaren afwezigheid weer terug in onze provincie voor een portie metal met een forse knipoog. Eerder zagen we de band al op Zwarte Cross in de Achterhoek en – wat verder terug in de tijd – op Fortarock in Nijmegen: vanavond doet Steel Panther Arnhem aan voor hun enige optreden in Nederland in het kader van het 15-jarig jubileum van hun debuutplaat Feel the Steel. Voor een redelijk gevuld Musis zien we een geroutineerde band die vermaakt, maar soms ook wat rommelig oogt.
8274 resultaten